O badaniu tajemniczego klienta w Wikipedii
Punktem wyjścia badań mystery shopping jest funkcjonowanie w firmie tzw. Standardów Obsługi Klienta, czyli zbioru zasad, którymi pracownicy powinni się kierować w rozmowach z klientami. Mystery Shopping jest metodą sprawdzania, w jakim stopniu standardy są przez pracowników realizowane w codziennej pracy.
Zadanie najczęściej polega na ?udaniu się na zakupy? i opisaniu doświadczeń z wizyty w uprzednio przygotowanych kwestionariuszach. W szczególności ocenie poddaje się: wygląd placówek, prezentację produktów, obsługę klienta i mechanizmy budowania lojalności klienta. Badana firma otrzymuje raport z wynikami punktowymi, zależnymi od braku lub wystąpienia określonych sytuacji.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mystery_shopping#Tajemniczy_klienci
Szeptany... marketing?
Marketing szeptany to ciekawa forma reklamy, a czasem nawet autoreklamy firmy. To sposób na dotarcie do wielu klientów i zareklamowanie naszej firmy jako tej jedynej właściwej, a wszystko za sprawą małego tricku.
Wystarczy podszyć się pod użytkownika forum, czy serwisu informacyjnego i zachwalać firmę. Oczywiście na tyle dyskretnie, aby nie zostać zdemaskowanym, bo cała akcja zadziała odwrotnie na PR firmy, a tego nikt by nie chciał. Jednak etyczność takiej metody to kwestia dyskusyjna.
Badania reklamowe
Dobrze przeprowadzona kampania promocyjna czy reklamowa powinna być poprzedzona wnikliwymi badaniami marketingowymi. Pozwala to uniknąć wtopy na dużą skalę oraz straty dużej ilości pieniędzy.
Przy sumach jakimi operuje się przy reklamie, wydatki na badania są niczym kropla w morzu, a jednak to dzięki nim można przewidzieć czy dany produkt się sprzeda. Oraz czy reklama środka na odstraszanie komarów ma sens w zimę. Oczywiście wyniki trzeba jeszcze dobrze zinterpretować, a to już zupełnie inna kwestia.