Pracujesz za granicą? Zobacz jak dojechać

z możliwości przejazdu busem. Dlaczego jest to dobre rozwiązanie? Przede wszystkim, przejazd busami to równie szybki jak transport samochodowy sposób na pokonanie nawet dużych odległości. Transport busem ma jednak i inne zalety. J

Pracujesz za granicą? Zobacz jak dojechać

Dlaczego kierowanie samochodem na długą trasę jest uciążliwe?

Chociaż najbardziej popularną formą transportu jest w dzisiejszych czasach samochód, również wiele osób korzysta z możliwości przejazdu busem. Dlaczego jest to dobre rozwiązanie? Przede wszystkim, przejazd busami to równie szybki jak transport samochodowy sposób na pokonanie nawet dużych odległości. Transport busem ma jednak i inne zalety. Jedną z nich jest możliwość uniknięcia prowadzenia pojazdu, co docenią w szczególności kierowcy, którzy mają świadomość tego, że wielogodzinna podróż mogłaby być dla nich dodatkowo męcząca. Skorzystanie z usług firm transportowych sprawia bowiem, że możemy się w zupełności zrelaksować podczas podróży. Ma to istotne znaczenie szczególnie w przypadku poza granice naszego kraju czy w miejsca w Polsce, w których nigdy wcześniej nie byliśmy.


Transport pracowników ? zorganizowane wyjazdy busami

Przejazd busem to nieraz o wiele korzystniejsza forma transportu dla pracowników wybierających się za granicę niż każdy inny środek komunikacji. Firmy transportowe współpracujące z przedsiębiorstwami zatrudniającymi ludzi za granicami naszego kraju oferują bowiem często naprawdę atrakcyjne warunki podróży oraz niewielki koszt wynikający z przejazdu do Niemiec, Norwegii czy innego, popularnego wśród Polaków miejsca zarobku. Oczywiście, jeśli zdecydujemy się na indywidualne wynajęcie takich usług we własnym gronie, może być to większy koszt, jednak busy to i tak jedne z najbardziej opłacalnych środków transportu i dlatego też stanowią najczęściej wybieraną opcję co do przewozu pracowników za granicę.


Autobusy w Polsce

W Polsce pierwsze autobusy budowano w okresie międzywojennym w zakładach Ursus. Były to niewielkie pojazdy na podwoziu lekkiej ciężarówki, nienadające się do obsługi większych miejscowości. Ze względu na ograniczenia importowe, powstające wówczas firmy autobusowe zmuszone były sprowadzać z krajów zachodnich duże podwozia autobusowe (np. Leyland) i budować karoserie we własnym zakresie (powszechnie stosowano wówczas karoserie drewniane z blaszanym poszyciem).

Po 1945 produkcja autobusów władze postanowiły rozwinąć dwa duże zakłady w Jelczu i Sanoku. W Jelczu budowano autobusy miejskie i pojazdy na licencji zagranicznej (czechosłowacka Škoda 706, później francuski Berliet, opracowano także hybrydę francuskiego nadwozia z węgierskim podwoziem Ikarusa 260). Sanocka wytwórnia wyspecjalizowała się w midibusach (kolejne wersje autobusów San, później bardzo udany Autosan H9), przeznaczone na trasy dalekobieżne.

Największą polską marką autobusów jest Solaris Bus & Coach, fabryka produkująca nowoczesne autobusy podmiejskie, miejskie i turystyczne, powstała na bazie istniejącej wcześniej montowni firmy Neoplan.

W Polsce swoją działalność także prowadzi firma MAN Bus Sp. z o.o. ? spółka należąca do koncernu MAN, specjalizująca się w produkcji autobusów miejskich. Posiada dwa zakłady produkcyjne: finalny w Sadach w gminie Tarnowo Podgórne koło Poznania, oraz zakład produkujący szkielety stalowe autobusów, podwozia autobusowe i podzespoły do nich w Starachowicach.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Autobusy_w_Polsce



© 2019 http://volleyball.waw.pl/