Motoryzacja - naprawa aut

zy jedynie odpowiednio zareagować i zapewnić naszemu autu skuteczną pomoc. W zależności od sytuacji, konieczne może być zamówienie pomocy drogowej i odholowanie auta lub też po prostu udanie się z nim do odpowiedniego warsztatu. W

Motoryzacja - naprawa aut

Jak radzić sobie z awariami samochodów?

Awarie samochodów zdarzają się każdemu z nas, jednak nie jest to oczywiście powód do paniki. Jeśli przydarzy nam się taka sytuacja, wystarczy jedynie odpowiednio zareagować i zapewnić naszemu autu skuteczną pomoc. W zależności od sytuacji, konieczne może być zamówienie pomocy drogowej i odholowanie auta lub też po prostu udanie się z nim do odpowiedniego warsztatu. W każdym przypadku należy oczywiście dostosować konkretne czynności do danej sytuacji, a dzięki temu bardzo szybko i bezproblemowo poradzimy sobie z awarią naszego samochodu. Jeśli nie wiemy co zrobić, gdy samochód się popsuł i potrzebujemy porady, warto w tym celu poszukać informacji w Internecie. Znajdziemy tam wiele przydatnych porad.


Jak funkcjonuje i z czego się składa sonda lambda?

Działanie sondy lambda opiera się na prawie sformułowanym przez Walthera Nernsta (równanie Nernsta). Sonda lambda, czyli ogniwo galwaniczne zbudowane z materiału ceramicznego ? dwutlenku cyrkonu, na którym napylone są po obu jego stronach cienkie warstwy platyny, zostało opracowane pod koniec lat 60. XX wieku w Robert Bosch GmbH przez dr. Güntera Baumana. Sondę umieszcza się w układzie wydechowym, tak, że jedna strona urządzenia styka się z gorącymi gazami spalinowymi, osiągającymi w tym miejscu około 300 °C, a druga strona styka się z powietrzem z otoczenia.

Spiek ceramiczny dwutlenku cyrkonu w temperaturze powyżej 300 °C staje się swoistym elektrolitem zdolnym do przewodnictwa jonowego. W celu utrzymania odpowiedniej temperatury, niektóre sondy mają grzałkę. Warstwy platyny na jego powierzchni pełnią rolę elektrod, przy czym ich potencjał elektryczny jest funkcją stężenia tlenu w gazach, z którymi się stykają. Przy dużej różnicy stężenia tlenu po obu stronach ogniwa generuje ono siłę elektromotoryczną dochodzącą do 1 V.

Napięcie generowane przez ogniwo jest przekazywane do modułu sterującego składem mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku. Moduł ten dostosowuje na bieżąco skład mieszanki, tak aby w określonych warunkach obciążenia silnika, rodzaju paliwa i warunków atmosferycznych zapewnić jak najdoskonalszą pracę silnika i minimalizować emisję tlenku węgla.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda


Silnik i jego tłoki

Tłok silnika szczególny rodzaj tłoka połączony przegubowo (sworzniem) z korbowodem, wykorzystywany do odbierania energii mechanicznej spalanej mieszanki. Większość tłoków silników spalinowych wykonuje się ze stopów aluminium z krzemem.

Tłok spełnia wiele zadań:

uszczelnia cylinder (za pomocą pierścieni),
przekazuje siłę nacisku gazów na dalsze części mechanizmu korbowego ? do wału korbowego,
prowadzi górną część korbowodu.

W procesie produkcji przeprowadza się selekcję tłoków pod względem wymiarów i masy. Pierwsza pozwala wybrać tłok o optymalnym luzie między tłokiem a cylindrem przy ograniczonej ilości braków podczas produkcji. Druga, selekcja tłoka w zależności od masy ułatwia wyrównoważenie układu korbowo-tłokowego. Tłok funkcjonalnie dzieli się na: denko, piastę tłoka, część pierścieniową, część nośną.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/T%C5%82ok_(silnik_spalinowy)



© 2019 http://volleyball.waw.pl/