Alarm do biura
Wszyscy chcą czuć się bezpiecznie - zarówno we własnym domu, jak i w miejscach publicznych. Coraz więcej miast i instytucji posiada zainstalowane systemy monitorujące, ale nie zawsze za ich pomocą można zidentyfikować sprawcę kradzieży,...czy tez pobicia. Bywa że jakość obrazu jest zbyt niska, by nie było żadnych wątpliwości. W takim wypadku, czy montowanie takich systemów nie zapewnia nam tylko jedynie} złudnego poczucia bezpieczeństwa?
Nie. Już sama takie urządzenia na naszej posesjiogólnego bezpieczeństwa rzeczywiście się poprawia.
Bezpieczeństwo pracy w biurze
Wspominałam już nie raz o tym, że nie tylko w branżach uznanych powszechnie za mało bezpieczne (np. budownictwo) może dojść do wypadku. Zasady BHP dotyczą również pracy biurowej.
Trochę już o tym pisałam, przy omawianiu zagadnienia w dziedzinie edukacji. Zaznaczam jednocześnie, że nie jestem specjalistką z dziedziny, a moich notek nie należy traktować, jako źródło wiarygodnych informacji na temat na BHP. Są to po prostu rozważania, które czasami są dość luźno związane z tematem. Wracając do pracy biurowej. To co pozwala zaliczyć pracę do pracy biurowej, to pozycja siedząca. Nie chodzi tutaj o pracę stricte umysłową, ale właśnie o postawę, jaką w trakcie wykonywania różnych czynności, przyjmujemy. Jest to dość racjonalne - przecież nie powiemy o kobiecie roznoszącej ulotki, albo o ochroniarzu, że wykonuje pracę biurową :). Ale ochroniarz, którego zajęcie polega tylko na śledzeniu obrazu z kamer ( a wiadomo, że taka osoba zazwyczaj zajmuje pozycję siedzącą), z punktu widzenia BHP ma pracę biurową. Cóż, nie zawsze kwalifikacja musi być bezbłędna.
Miejsce na dokumenty
Archiwizacja dokumentów to może być ciekawy temat. Mam jeszcze kilka fajnych informacji.
Archiwizacja w skrócie polega na zabezpieczaniu i katalogowaniu dokumentów. Magazynuje się takie akta, które nie mają w danej chwili wartości użytkowej, ale z powodu wymogów prawa, lub inne, dobrze jest je zachować. Miejscem przechowywania takich akt, jest archiwum. Duże instytucje, bądź korporacje posiadają własne archiwa. Kolejna kwestia też jest związana z omawianym tematem.
Archiwizacja dokumentów ma swoje bardzo ważne powody. Jeżeli prowadzimy dość sporą firmę, to są nam niezbędne wtedy, kiedy zażąda ich jakiś urząd. Nie chodzi tylko o faktury, czy też rachunki. Ważne są wszelkie inne dokumenty. Jeśli nie jesteśmy w stanie dać sobie rady samodzielnie, należy skorzystać z usług firmy zewnętrznej, która uporządkuje to za nas. Tak samo ciekawym i podobnym tematem jest też to co opiszę następnie.
Co zrobić gdy mam w firmie sporo faktur, które nie są mi już potrzebne ale z uwagi na wymagania prawne muszę je przechowywać? Chyba najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest zorganizowanie sobie archiwum - aczkolwiek robienie tego we własnym zakresie pociąga za sobą spore koszty. Tak więc lepiej i taniej jest to przekazać do firmy zewnętrznej. Podobnie ma się następna sprawa.
Ciekawe prawda? Myślę, że jeszcze poruszę te zagadnienia w kolejnych wpisach.